Analyysissa Puuilon listautuminen Puuilo listautuu Nasdaq Helsingin päälistalle. Osake on mielenkiintoinen lisä pörssiin. Kannattaako listautumisantiin osallistua? Sijoittaja.fi 14.6.2021 analyysi IPO listautuminen osakkeet Puuilo sijoitusideat Puuilo listautuu Nasdaq Helsingin päälistalle. Osake on mielenkiintoinen lisä pörssiin. Kannattaako listautumisantiin osallistua? Listautuminen Puuilo hakee osakkeidensa listaamista Nasdaq Helsingin pörssilistalle. Listautumisen koko on noin 260–270 miljoonaa euroa ja se koostuu 30 miljoonan euron osakeannista ja eräiden osakkeenomistajien osakemyynnistä. Listautumisannin alustava hintaväli on 6,20–6,60 euroa osakkeelta. Puuilon koko osakekannan arvostus listautumisannin jälkeen on enintään 560 miljoonaa euroa. 11.6.2021 kello 10.00 listautumisannin merkintäaika alkaa. 18.6.2021 kello 16.00 listautumisannin merkintäaika voidaan aikaisintaan keskeyttää. 21.6.2021 kello 16.00 listautumisannin merkintä aika päättyy (arvio). 28.6.2021 kaupankäynti Puuilon osakkeilla alkaa. Listautumisvarojen käyttö Osakeannista saadut varat on tarkoitus käyttää yhtiön pääomarakenteen vahvistamiseen, muun muassa lyhentämällä Puuilon olemassa olevia pankkilainoja. Puuilo lyhyesti Puuilo on vuonna 1982 perustettu suomalainen, valtakunnallinen myymäläketju. Puuilo palvelee erityisesti tee-se-itse-asiakkaita sekä yrityksiä. Puuilo tunnetaan erityisesti laajasta tuotevalikoimasta, edullisista hinnoista sekä myymälöiden hyvistä sijainneista ja helposta asiointikokemuksesta. Puuilo tarjoaa asiakkailleen laajan ja tarkkaan valikoidun tuotevalikoiman kymmenessä ryhmässä ja on keskittynyt erityisesti tee-se-itse-, kodintarvike- ja lemmikkien ruokaan ja -tuotteisiin. Vuonna 2020 Puuilon vertailukelpoisten myymälöiden liikevaihdon kasvu oli 24,4 %. Vuosi 2020 oli poikkeuksellisen vahva Puuilolle koronapandemiasta johtuen. Johdon mukaan yhtiön kasvu on ollut voimakasta ja tasaista läpi koko yhtiön historian. Yhtiö pyrkii vastaamaan tavallisten ihmisten arkisiin tarpeisiin. Halpakauppa kasvaa globaalisti ja Puuilo on osa tätä trendiä. Yhtiöstä on tullut yksi Suomen johtavista toimijoista kasvavalla halpakauppojen markkinalla ja Puuilo on kasvanut liikevaihdolla mitattuna yhdeksi Suomen suurimmista käyttötavaroihin keskittyvistä myymäläketjuista. Lähde: Puuilon markkinointiesite Puuilon strategia ja taloudelliset tavoitteet Puuilon tavoitteena on jatkaa asemansa vahvistamista yhtenä Suomen johtavista halpakaupoista hyödyntämällä keskeisiä vahvuuksiaan: houkuttelevaa ja laajaa tuotevalikoimaa, edulliseksi todettuja hintoja sekä hyvää ja helppoa asiointikokemusta. Lähde: Puuilon markkinointiesite Markkinat Suomen halpakauppamarkkinan koko oli noin 2,4 miljardia euroa vuonna 2020. Suomen halpakauppamarkkina on kehittynyt selkeästi vähittäiskaupan kokonaismarkkinaa paremmin, pärjäten hyvin myös laskusuhdanteissa. Sen keskimääräisen vuotuisen kasvun ennustetaan olevan 5,8 prosenttia vuosina 2020 – 2025. Puuilolla on tuotteita kymmenessä tuoteryhmässä, jotka muodostavat samalla Suomessa Puuilon kohdemarkkinat. Puuilon kohdemarkkinoiden yhteenlaskettu arvo liikevaihdolla mitattuna oli arvion mukaan noin 8,9 miljardia euroa vuonna 2020. Puuilon kohdemarkkinan ennustetaan kasvavan vuosittain keskimäärin noin 2,7 prosenttia vuoteen 2026 asti. Markkinakasvun odotetaan kiihtyvän erityisesti lemmikinruuan ja -tarvikkeiden ja autoilutarvikkeiden tuoteryhmissä. Lähde: Puuilon markkinointiesite Sijoittajan näkökulma Sijoittajan näkökulmassa ennusteemme Puuilolle, vertailua sekä näkemys listautumisen houkuttelevuudesta. Lue ilmaiseksi kaksi viikkoa Haluatko lukea artikkelin? Sijoittaja.fi -jäsenenä saat lukuoikeuden tähän ja tuhansiin muihin artikkeleihin ja analyyseihin. Lisäksi saat käyttöösi Sijoittaja360 -palvelun. Ilmaisen kokeilujakson jälkeen tilaus jatkuu 11,90€. Voit perua koska tahansa. Aloita ilmainen kokeilu Tutustu jäsenyyksiin KirjauduUnohditko salasanasi? Kirjaudu Googlella analyysi IPO listautuminen osakkeet Puuilo sijoitusideat
Listautuminen Puuilo hakee osakkeidensa listaamista Nasdaq Helsingin pörssilistalle. Listautumisen koko on noin 260–270 miljoonaa euroa ja se koostuu 30 miljoonan euron osakeannista ja eräiden osakkeenomistajien osakemyynnistä. Listautumisannin alustava hintaväli on 6,20–6,60 euroa osakkeelta. Puuilon koko osakekannan arvostus listautumisannin jälkeen on enintään 560 miljoonaa euroa. 11.6.2021 kello 10.00 listautumisannin merkintäaika alkaa. 18.6.2021 kello 16.00 listautumisannin merkintäaika voidaan aikaisintaan keskeyttää. 21.6.2021 kello 16.00 listautumisannin merkintä aika päättyy (arvio). 28.6.2021 kaupankäynti Puuilon osakkeilla alkaa. Listautumisvarojen käyttö Osakeannista saadut varat on tarkoitus käyttää yhtiön pääomarakenteen vahvistamiseen, muun muassa lyhentämällä Puuilon olemassa olevia pankkilainoja. Puuilo lyhyesti Puuilo on vuonna 1982 perustettu suomalainen, valtakunnallinen myymäläketju. Puuilo palvelee erityisesti tee-se-itse-asiakkaita sekä yrityksiä. Puuilo tunnetaan erityisesti laajasta tuotevalikoimasta, edullisista hinnoista sekä myymälöiden hyvistä sijainneista ja helposta asiointikokemuksesta. Puuilo tarjoaa asiakkailleen laajan ja tarkkaan valikoidun tuotevalikoiman kymmenessä ryhmässä ja on keskittynyt erityisesti tee-se-itse-, kodintarvike- ja lemmikkien ruokaan ja -tuotteisiin. Vuonna 2020 Puuilon vertailukelpoisten myymälöiden liikevaihdon kasvu oli 24,4 %. Vuosi 2020 oli poikkeuksellisen vahva Puuilolle koronapandemiasta johtuen. Johdon mukaan yhtiön kasvu on ollut voimakasta ja tasaista läpi koko yhtiön historian. Yhtiö pyrkii vastaamaan tavallisten ihmisten arkisiin tarpeisiin. Halpakauppa kasvaa globaalisti ja Puuilo on osa tätä trendiä. Yhtiöstä on tullut yksi Suomen johtavista toimijoista kasvavalla halpakauppojen markkinalla ja Puuilo on kasvanut liikevaihdolla mitattuna yhdeksi Suomen suurimmista käyttötavaroihin keskittyvistä myymäläketjuista. Lähde: Puuilon markkinointiesite Puuilon strategia ja taloudelliset tavoitteet Puuilon tavoitteena on jatkaa asemansa vahvistamista yhtenä Suomen johtavista halpakaupoista hyödyntämällä keskeisiä vahvuuksiaan: houkuttelevaa ja laajaa tuotevalikoimaa, edulliseksi todettuja hintoja sekä hyvää ja helppoa asiointikokemusta. Lähde: Puuilon markkinointiesite Markkinat Suomen halpakauppamarkkinan koko oli noin 2,4 miljardia euroa vuonna 2020. Suomen halpakauppamarkkina on kehittynyt selkeästi vähittäiskaupan kokonaismarkkinaa paremmin, pärjäten hyvin myös laskusuhdanteissa. Sen keskimääräisen vuotuisen kasvun ennustetaan olevan 5,8 prosenttia vuosina 2020 – 2025. Puuilolla on tuotteita kymmenessä tuoteryhmässä, jotka muodostavat samalla Suomessa Puuilon kohdemarkkinat. Puuilon kohdemarkkinoiden yhteenlaskettu arvo liikevaihdolla mitattuna oli arvion mukaan noin 8,9 miljardia euroa vuonna 2020. Puuilon kohdemarkkinan ennustetaan kasvavan vuosittain keskimäärin noin 2,7 prosenttia vuoteen 2026 asti. Markkinakasvun odotetaan kiihtyvän erityisesti lemmikinruuan ja -tarvikkeiden ja autoilutarvikkeiden tuoteryhmissä. Lähde: Puuilon markkinointiesite Sijoittajan näkökulma Sijoittajan näkökulmassa ennusteemme Puuilolle, vertailua sekä näkemys listautumisen houkuttelevuudesta. Lue ilmaiseksi kaksi viikkoa Haluatko lukea artikkelin? Sijoittaja.fi -jäsenenä saat lukuoikeuden tähän ja tuhansiin muihin artikkeleihin ja analyyseihin. Lisäksi saat käyttöösi Sijoittaja360 -palvelun. Ilmaisen kokeilujakson jälkeen tilaus jatkuu 11,90€. Voit perua koska tahansa. Aloita ilmainen kokeilu Tutustu jäsenyyksiin KirjauduUnohditko salasanasi? Kirjaudu Googlella analyysi IPO listautuminen osakkeet Puuilo sijoitusideat