Usein kysytyt kysymykset Sijoittaja.fi:stä Täältä löydät usein kysytyt kysymykset ja niiden vastaukset. Jos et löydä tältä sivulta vastausta, voit ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse asiakaspalvelu@sijoittaja.fi tai sivun alalaidassa olevan chatin kautta. Sijoittaja.fi lyhyesti Sijoittaja.fi on sijoittajien tietopalvelu, joka on rakennettu sijoittajien etuja ajatellen. Sijoittaja.fi tarjoaa puolueetonta tietoa sijoittamisesta sekä yksityis- ja ammattikäyttöön soveltuvat sijoittajan työkalut, jotka auttavat säästämään kuluissa, pienentämään riskiä ja parantamaan tuottoa. Voinko saada henkilökohtaista sijoitusneuvontaa? Emme tarjoa henkilökohtaista tai yksilöllistä sijoitusneuvontaa. Emme ole Finanssivalvonnan valvoma sijoituspalveluyritys. Sijoittaja.fi:sta saat tietoa ja työkaluja, joiden avulla voit olla oma salkunhoitajasi. Sijoittaja.fi:n kautta et voi kuitenkaan sijoittaa. Tarvitset oman arvo-osuustilin sijoitusten tekemiseen. Sijoittaja.fi jäsenenä saat käyttöösi ylläpitämme mallisalkkut, voit lukea analyysejä ja artikkeleja sekä Sijoittaja360° -palvelun sisältämän sisällön ja työkalut. Tutustu Sijoittaja360° -palveluun Onko Sijoittaja.fi-palvelun käyttö ilmaista? Osa Sijoittaja.fi:n sisällöstä on ilmaisia ja kaikkien luettavissa. Osa sisällöstä ja Sijoittaja360 -palvelu vaativat maksullisen jäsenyyden. Voit kokeilla Sijoittaja.fi-jäsenyyttä 14 päivää ilmaiseksi. Aloita ilmainen kokeilu Jäsenyys Miten aloitan ilmaisen kokeilun? Sijoittaja.fi-jäsenyyteen voi tutustua ilmaiseksi 14 vuorokauden ajan. Kokeilujakson voi käyttää vain kerran ja se koskee Sijoittaja.fi:n uusia asiakkaita. Aloita ilmainen kokeilu Jos et haluat jatkaa kuukausijäsenenä kokeilun jälkeen, voit perua jäsenyytesi ennen uuden maksukauden alkamista. Tilaustietoja hallitaan Oma tili -sivulta. Miten tilaan Sijoittaja.fi-jäsenyyden? Vertaile jäsenyyksiä Sijoittaja.fi-jäsenyteen voi tutustua ilmaiseksi 14 vuorokauden ajan. Valitse jatkuva kuukausijäsenyys. Voit kokeilla palvelua maksutta 14 vuorokauden ajan. Jos et haluat jatkaa kuukausijäsenenä kokeilun jälkeen, voit perua jäsenyytesi ennen uuden maksukauden alkamista. Lisäksi valittavana on vuosi– ja yritysjäsenyys. Voit tilata edellä mainitut myös laskulla ottamalla yhteyttä asiakaspalvelu@sijoittaja.fi. Olen vanha asiakas, miten tilaan jäsenyyden? Kirjaudu käyttäen aiemmin luomiasi käyttäjätunnuksiasi. Avaa oma tili -sivu ja valitse sieltä aktivoi jäsenyys. Jos haluat vertailla eri jäsenyyksiä voit tehdä sen myös Oma tilin kautta. Jäsenyyden aktivointi on mahdollista tehdä myös maksumuurista, kun olet kirjautuneena omilla tunnuksillasi Voit määrittää unohtuneen salasanan uudelleen “Unohditko kirjautumistietosi?” -kohdasta. Ota tarvittaessa yhteys asiakaspalveluun sähköpostitse asiakaspalvelu@sijoittaja.fi tai sivun alalaidassa olevan chatin kautta, niin autamme sinua! Kuinka vaihdan jäsenyyden toiseen? Näin vaihdat jäsenyytesi toiseen: Valitse ”Tilauksen hallinta” Valitse ”Tilauksen hallinta” Valitse ”Avaa hallinta” Valitse ”Avaa hallinta” Valitse jäsenyytesi Valitse jäsenyytesi Valitse ”Muokkaa tilausta” Valitse ”Muokkaa tilausta” Valitse valikosta haluamasi jäsenyys, lisää mahdollinen alennuskoodi ja päivitä tilaus. Uusi tilaus aktivoituu nykyisen tilauksen maksukauden päätyttyä. Valitse valikosta haluamasi jäsenyys, lisää mahdollinen alennuskoodi ja päivitä tilaus. Uusi tilaus aktivoituu nykyisen tilauksen maksukauden päätyttyä. Mikäli jäsenyyden vaihtamisessa ilmenee ongelmia, otathan yhteyttä asiakaspalvelu@sijoittaja.fi tai sivun alalaidassa olevan chatin kautta. Jäsenyyden peruminen Jatkuva jäsenyys on voimassa toistaiseksi ja sen voi perua milloin vain. Jäsenyys päättyy tällöin maksetun maksukauden päätyttyä. Näin peruutat tilauksesi: Valitse ”Tilauksen hallinta” Valitse ”Tilauksen hallinta” Valitse ”Avaa hallinta” Valitse ”Avaa hallinta” Valitse jäsenyytesi Valitse jäsenyytesi Valitse ”Peruuta tilaus” Valitse ”Peruuta tilaus” Valitse syy perumiseen ja vahvista peruutus. Valitse syy perumiseen ja vahvista peruutus. Voit myös perua jäsenyytesi asiakaspalvelun kautta lähettämällä sähköpostia: asiakaspalvelu@sijoittaja.fi tai sivun alalaidassa olevan chatin kautta. Jäsenyys päättyy kun asiakaspalvelu on käsitellyt viestin. Pyrimme vastaamaan 24 tunnin kuluessa. Määräaikainen tilaus päättyy automaattisesti tilauksen päättyessä. Voinko saada takaisin jo maksamani jäsenmaksun? Sijoittaja.fi ei palauta jo veloitettuja maksuja. Palvelun maksullisilla osilla ei ole kuluttajansuojalain 6 luvun 15 §:n mukaista peruuttamisoikeutta. En pääse käyttämään jäsensisältöä Osa Sijoittaja.fi-sisällöstä ja Sijoittaja360 ovat maksullisia ja tarvitset niiden käyttöön Sijoittaja.fi-jäsenyyden. Mikäli sinulla on maksettu jäsenyys, mutta et silti näe maksullista sisältöä olethan yhteydessä asiakaspalveluun. Onko jäsenyyteni voimassa? Tarkista jäsenyytesi kirjautumalla sivustolle, valitse navigoinnista Tilauksen hallinta -sivu ja Tilaukset Näet jäsenyytesi tilan: voimassa, päättynyt tai maksu epäonnistunut Mikäli jäsensisällön avaamisessa on ongelmia, otathan yhteyttä asiakaspalveluun chatissa tai asiakaspalvelu@sijoittaja.fi. Maksaminen ja kuitit Voit maksaa yleisimmillä luottokorteilla Visa, American Express ja Mastercard. Vuosi- ja yritysjäsenyyden voi ostaa myös laskulla, ota yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse asiakaspalvelu@sijoittaja.fi tai sivun alalaidassa olevan chatin kautta. Mahdollisista muista maksutavoista voit olla yhteydessä asiakaspalveluun. Maksunvälittäjänä toimii Stripe. Alennuskoodin aktivoiminen tilauksen yhteydessä Voit aktivoida alennuskoodin tilauksesi yhteydessä syöttämällä sen sille varattuun Lisää alennuskoodi -kenttään. Vahvista koodi ja tarkista, että ostoskorissa näkyy uusi alennettu hinta. Alennuskoodin aktivoiminen jälkikäteen Voit aktivoida alennuskoodin myös jälkikäteen. Jälkikäteen aktivoitu alennuskoodi huomioidaan seuraavan maksukauden alkaessa. Näin voit aktivoida alennuskoodin jälkikäteen: Valitse ”Tilauksen hallinta” Valitse ”Tilauksen hallinta” Valitse ”Avaa hallinta” Valitse ”Avaa hallinta” Valitse jäsenyytesi Valitse jäsenyytesi Valitse ”Muokkaa tilaustasi” Valitse ”Muokkaa tilaustasi” Lisää alennuskoodisi ja päivitä tilaus. Lisää alennuskoodisi ja päivitä tilaus. Maksu ei onnistu Varmista, että syöttämäsi korttitiedot on syötetty oikein ilman ylimääräisiä välilyöntejä. Tarkista verkkopankistasi, ettei sinulla ole verkkomaksun estoa päällä. Erityisesti Visa Electron-korteissa tämä on usein oletuksena. Huomioithan, että sinun tulee syöttää maksaessasi kortin viimeinen voimassaolopäivä – ei tilauksen. Jos sinulla on yhdistelmäkortti, huomaathan, että Debit-kortin numero sekä varmennuskoodi löytyvät kortin kääntöpuolelta. Ongelman jatkuessa ota yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse asiakaspalvelu@sijoittaja.fi tai sivun alalaidassa olevan chatin kautta. Näin lataat kuitit jäsenyydestä Huom. Laskulla tilatut kuitit löytyvät ainoastaan sähköpostista. Näin lataat jäsenyyteesi liittyvät kuitit: Valitse ”Tilauksen hallinta” Valitse ”Tilauksen hallinta” Valitse ”Avaa hallinta” Valitse ”Avaa hallinta” Valitse ”Maksuhistoria” Valitse ”Maksuhistoria” Lataa kuitit itsellesi Lataa kuitit itsellesi Maksukortin päivitys Näin päivität maksutapasi: Valitse ”Tilauksen hallinta” Valitse ”Tilauksen hallinta” Valitse ”Avaa hallinta” Valitse ”Avaa hallinta” Valitse ”Maksutavat” Valitse ”Maksutavat” Päivitä maksutapasi tai lisää uusi maksutapa Päivitä maksutapasi tai lisää uusi maksutapa Tilin hallinta ja kirjautuminen Olen unohtanut salasanani ja/tai käyttäjätietoni Unohtuneen salasanan voit määrittää uudelleen “Unohditko kirjautumistietosi?” -kohdasta. Saat sähköpostiisi ohjeen uuden salasanan määrittämisestä. Mikäli ongelma jatkuu, ota yhteyttä asiakaspalvelu@sijoittaja.fi tai sivun alalaidassa olevan chatin kautta. Miten vaihdan sähköpostiosoitteeni tai salasanani? Sähköpostiosoitteen vaihtaminen onnistuu vain asiakaspalvelun kautta. Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse asiakaspalvelu@sijoittaja.fi tai sivun alalaidassa olevan chatin kautta. Näin vaihdat salasanasi: Valitse ”Tilauksen hallinta” Valitse ”Tilauksen hallinta” Valitse ”Aseta uusi salasana” Valitse ”Aseta uusi salasana” Kirjoita ensin nykyinen salasanasi ja sen jälkeen uusi salasanasi. Salasanan tulee olla vähintään 9 merkkiä pitkä ja sisältää sekä isoja että pieniä kirjaimia. Suosittelemme, että salasanasi sisältää myös numeroita ja erikoismerkkejä (esim. ! ” ? $ % ^ &) Kirjoita ensin nykyinen salasanasi ja sen jälkeen uusi salasanasi. Salasanan tulee olla vähintään 9 merkkiä pitkä ja sisältää sekä isoja että pieniä kirjaimia. Suosittelemme, että salasanasi sisältää myös numeroita ja erikoismerkkejä (esim. ! ” ? $ % ^ &) Ongelmia sisäänkirjautumisessa? Ongelma sisäänkirjautuessa voi johtua seuraavista syistä: Käyttäjätunnus tai salasana on virheellinen: Tarkista isot ja pienet kirjaimet, numerot sekä erikoismerkit. Tarkista onko CapsLock pois päältä. Internetselaimen päivitys saattaa aiheuttaa häiriöitä kirjautumisessa: Tyhjennä selaimen sivuhistoria ja poista evästeet. Mikäli ongelma jatkuu, ota yhteys asiakaspalvelu@sijoittaja.fi tai sivuiltamme löytyvän chatin avulla, niin autamme sinua! Sijoittaja360° ja sijoittajan työkalut Sijoittaja360 ja sen tarjoamat työkalut ovat osa maksullista Sijoittaja.fi -jäsenyyttä. Mikä on Sijoittaja360? Sijoittaja360 on Sijoittaja.fi:n vuonna 2024 lanseeraama palvelu, joka muuttaa käsityksen sijoittamisesta. Sijoittaja360 perusajatus on, että jokainen voi olla oman salkkunhoitaja. Sijoittaja.fi:n alta aiemmin löytyneet työkalut ovat nyt osa uutta ja suurempaa Sijoittaja360° -palvelua. Voit nyt myös rakentaa omia salkkuja ja kokeilla erilaisia sijoitusideoita. Voit rakentaa salkkuja ja saat mielenkiintoista tietoa sijoituskohteista sekä Sijoittaja.fi mallisalkut. Löydät palvelusta myös Sijoittaja.fistä aiemmin tutut ETF– ja osaketyökalut suomalaisille ja kansainvälisille osakkeille. Sijoittaja360 kuuluu maksulliseen jäsenyyteen. Voit kokeilla jäsenyyttä ilmaiseksi 14 päivää, lue lisää. Avaa Sijoittaja360 Tutustu Sijoittaja360:neen Mitä ovat sijoittajan työkalut? Sijoittajantyökaluista löytyy monia eri työkaluja helpottamaan sijoituspäätöksissä. ETF-työkalu Osaketyökalu suomi Osaketyökalu kansainvälinen Rahastotyökalu Markkinaympäristö mallisalkut sekä oma salkkutyökalu Maksulliset työkalut löytyvät Sijoittaja360 -osiosta. Edellä mainitut kuuluvat Sijoittaja.fi -jäsenyyteen. Vertaile jäsenyyksiä Mistä löydän Sijoittaja360 -palvelun? Löydät Sijoittajan työkalut ylävalikosta kohdasta Sijoittaja360 -palvelu. Miten kirjaudun Sijoittaja360 -palveluun? Kirjautuminen tapahtuu Sijoittaja.fi tunnuksillasi. Kirjaudu Sijoittaja360 Ongelmia kirjautumisessa? Ongelma sisäänkirjautuessa voi johtua seuraavista syistä: Käyttäjätunnus tai salasana on virheellinen: Tarkista isot ja pienet kirjaimet, numerot sekä erikoismerkit. Tarkista onko CapsLock pois päältä. Internetselaimen päivitys saattaa aiheuttaa häiriöitä kirjautumisessa: Tyhjennä selaimen sivuhistoria ja poista evästeet. Jos ongelma jatkuu ota yhteys asiakaspalvelu@sijoittaja.fi tai sivuiltamme löytyvän chatin avulla, niin autamme sinua! En löydä vanhoja työkaluja Aiemmin Sijoittaja.fi:n alta löytyneet sijoittajan työkalut ovat nyt osa uutta Sijoittaja360° -palvelua. Sijoittaja360 on osa maksullista jäsenyyttä. Vertaile jäsenyyksiä Löydät palvelusta mm. tutut ETF– ja osaketyökalut suomalaisille ja kansainvälisille osakkeille. Kirjautuminen Pääset Sijoitta360°-palvelun Sijoittaja.fi navigoinnista tai suoralla osoitteella 360.sijoittaja.fi. Kirjautuminen palveluun tapahtuu olemassa olevillasi Sijoittaja.fi tunnuksillasi. Kirjaudu Sijoittaja360 SijoittajaApp -puhelinsovellus SijoittajaApp on Sijoittaja.fi:n tarjoama lisäpalvelu sijoittajille ja oppilaitoksille. Saat sen ilmaiseksi sovelluskaupasta. Pelaa, opiskele ja lue artikkeleita. Lue lisää. Miten lataan SijoitajaAppin? Löydät SijoittajaApp -puhelinsovelluksen Applen ja Googlen sovelluskaupoista ja sovelluksen lataaminen ja käyttäminen on täysin ilmaista. Näet artikkelit kokonaisuudessaan vain jos sinulla on voimassa oleva Sijoittaja.fi -jäsenyys. Lue lisää Onko SijoitajaApp ilmainen myös oppilaitoksille? Kyllä. Maksullisten artikkelisisältöjen lukeminen vaatii jäsenyyden, muuten voit ladata ja käytä SijoittajaAppia ilmaiseksi osana opetusta. SijoittajaApp sisältää opetuskokonaisuuden, sijoituspelin sekä Sijoittaja.fi:n artikkelit. Sovellus mahdollistaa tutustumisen osakesijoittamiseen realistisesti ja hauskasti ilman riskiä oikean rahan menettämisestä! SjoittajaApp oppilaitoksille Miten kirjaudun SijoittajaAppiin? Kirjaudu SijoittajaAppiin käyttäen Sijoittaja.fi tunnuksiasi. Ongelmatapauksissa voit olla yhteydessä asiakaspalveluun sähköpostitse asiakaspalvelu@sijoittaja.fi tai Sijoittaja.fi -sivun alalaidassa olevan chatin kautta. Aloita ilmainen kokeilu Tutustu jäsenyyteen ja aloita ilmainen kokeilu jo tänään. Tutustu jäsenyyteen En löytänyt vastausta. Ei hätää! Autamme mielellämme ja otamme vastaan palautetta palvelumme käytöstä. Asiakaspalvelumme palvelee sinua sähköpostitse asiakaspalvelu@sijoittaja.fi tai sivun alalaidassa olevan chatin kautta.
Usein kysytyt kysymykset Sijoittaja.fi:stä Täältä löydät usein kysytyt kysymykset ja niiden vastaukset. Jos et löydä tältä sivulta vastausta, voit ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse asiakaspalvelu@sijoittaja.fi tai sivun alalaidassa olevan chatin kautta. Sijoittaja.fi lyhyesti Sijoittaja.fi on sijoittajien tietopalvelu, joka on rakennettu sijoittajien etuja ajatellen. Sijoittaja.fi tarjoaa puolueetonta tietoa sijoittamisesta sekä yksityis- ja ammattikäyttöön soveltuvat sijoittajan työkalut, jotka auttavat säästämään kuluissa, pienentämään riskiä ja parantamaan tuottoa. Voinko saada henkilökohtaista sijoitusneuvontaa? Emme tarjoa henkilökohtaista tai yksilöllistä sijoitusneuvontaa. Emme ole Finanssivalvonnan valvoma sijoituspalveluyritys. Sijoittaja.fi:sta saat tietoa ja työkaluja, joiden avulla voit olla oma salkunhoitajasi. Sijoittaja.fi:n kautta et voi kuitenkaan sijoittaa. Tarvitset oman arvo-osuustilin sijoitusten tekemiseen. Sijoittaja.fi jäsenenä saat käyttöösi ylläpitämme mallisalkkut, voit lukea analyysejä ja artikkeleja sekä Sijoittaja360° -palvelun sisältämän sisällön ja työkalut. Tutustu Sijoittaja360° -palveluun Onko Sijoittaja.fi-palvelun käyttö ilmaista? Osa Sijoittaja.fi:n sisällöstä on ilmaisia ja kaikkien luettavissa. Osa sisällöstä ja Sijoittaja360 -palvelu vaativat maksullisen jäsenyyden. Voit kokeilla Sijoittaja.fi-jäsenyyttä 14 päivää ilmaiseksi. Aloita ilmainen kokeilu Jäsenyys Miten aloitan ilmaisen kokeilun? Sijoittaja.fi-jäsenyyteen voi tutustua ilmaiseksi 14 vuorokauden ajan. Kokeilujakson voi käyttää vain kerran ja se koskee Sijoittaja.fi:n uusia asiakkaita. Aloita ilmainen kokeilu Jos et haluat jatkaa kuukausijäsenenä kokeilun jälkeen, voit perua jäsenyytesi ennen uuden maksukauden alkamista. Tilaustietoja hallitaan Oma tili -sivulta. Miten tilaan Sijoittaja.fi-jäsenyyden? Vertaile jäsenyyksiä Sijoittaja.fi-jäsenyteen voi tutustua ilmaiseksi 14 vuorokauden ajan. Valitse jatkuva kuukausijäsenyys. Voit kokeilla palvelua maksutta 14 vuorokauden ajan. Jos et haluat jatkaa kuukausijäsenenä kokeilun jälkeen, voit perua jäsenyytesi ennen uuden maksukauden alkamista. Lisäksi valittavana on vuosi– ja yritysjäsenyys. Voit tilata edellä mainitut myös laskulla ottamalla yhteyttä asiakaspalvelu@sijoittaja.fi. Olen vanha asiakas, miten tilaan jäsenyyden? Kirjaudu käyttäen aiemmin luomiasi käyttäjätunnuksiasi. Avaa oma tili -sivu ja valitse sieltä aktivoi jäsenyys. Jos haluat vertailla eri jäsenyyksiä voit tehdä sen myös Oma tilin kautta. Jäsenyyden aktivointi on mahdollista tehdä myös maksumuurista, kun olet kirjautuneena omilla tunnuksillasi Voit määrittää unohtuneen salasanan uudelleen “Unohditko kirjautumistietosi?” -kohdasta. Ota tarvittaessa yhteys asiakaspalveluun sähköpostitse asiakaspalvelu@sijoittaja.fi tai sivun alalaidassa olevan chatin kautta, niin autamme sinua! Kuinka vaihdan jäsenyyden toiseen? Näin vaihdat jäsenyytesi toiseen: Valitse ”Tilauksen hallinta” Valitse ”Tilauksen hallinta” Valitse ”Avaa hallinta” Valitse ”Avaa hallinta” Valitse jäsenyytesi Valitse jäsenyytesi Valitse ”Muokkaa tilausta” Valitse ”Muokkaa tilausta” Valitse valikosta haluamasi jäsenyys, lisää mahdollinen alennuskoodi ja päivitä tilaus. Uusi tilaus aktivoituu nykyisen tilauksen maksukauden päätyttyä. Valitse valikosta haluamasi jäsenyys, lisää mahdollinen alennuskoodi ja päivitä tilaus. Uusi tilaus aktivoituu nykyisen tilauksen maksukauden päätyttyä. Mikäli jäsenyyden vaihtamisessa ilmenee ongelmia, otathan yhteyttä asiakaspalvelu@sijoittaja.fi tai sivun alalaidassa olevan chatin kautta. Jäsenyyden peruminen Jatkuva jäsenyys on voimassa toistaiseksi ja sen voi perua milloin vain. Jäsenyys päättyy tällöin maksetun maksukauden päätyttyä. Näin peruutat tilauksesi: Valitse ”Tilauksen hallinta” Valitse ”Tilauksen hallinta” Valitse ”Avaa hallinta” Valitse ”Avaa hallinta” Valitse jäsenyytesi Valitse jäsenyytesi Valitse ”Peruuta tilaus” Valitse ”Peruuta tilaus” Valitse syy perumiseen ja vahvista peruutus. Valitse syy perumiseen ja vahvista peruutus. Voit myös perua jäsenyytesi asiakaspalvelun kautta lähettämällä sähköpostia: asiakaspalvelu@sijoittaja.fi tai sivun alalaidassa olevan chatin kautta. Jäsenyys päättyy kun asiakaspalvelu on käsitellyt viestin. Pyrimme vastaamaan 24 tunnin kuluessa. Määräaikainen tilaus päättyy automaattisesti tilauksen päättyessä. Voinko saada takaisin jo maksamani jäsenmaksun? Sijoittaja.fi ei palauta jo veloitettuja maksuja. Palvelun maksullisilla osilla ei ole kuluttajansuojalain 6 luvun 15 §:n mukaista peruuttamisoikeutta. En pääse käyttämään jäsensisältöä Osa Sijoittaja.fi-sisällöstä ja Sijoittaja360 ovat maksullisia ja tarvitset niiden käyttöön Sijoittaja.fi-jäsenyyden. Mikäli sinulla on maksettu jäsenyys, mutta et silti näe maksullista sisältöä olethan yhteydessä asiakaspalveluun. Onko jäsenyyteni voimassa? Tarkista jäsenyytesi kirjautumalla sivustolle, valitse navigoinnista Tilauksen hallinta -sivu ja Tilaukset Näet jäsenyytesi tilan: voimassa, päättynyt tai maksu epäonnistunut Mikäli jäsensisällön avaamisessa on ongelmia, otathan yhteyttä asiakaspalveluun chatissa tai asiakaspalvelu@sijoittaja.fi. Maksaminen ja kuitit Voit maksaa yleisimmillä luottokorteilla Visa, American Express ja Mastercard. Vuosi- ja yritysjäsenyyden voi ostaa myös laskulla, ota yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse asiakaspalvelu@sijoittaja.fi tai sivun alalaidassa olevan chatin kautta. Mahdollisista muista maksutavoista voit olla yhteydessä asiakaspalveluun. Maksunvälittäjänä toimii Stripe. Alennuskoodin aktivoiminen tilauksen yhteydessä Voit aktivoida alennuskoodin tilauksesi yhteydessä syöttämällä sen sille varattuun Lisää alennuskoodi -kenttään. Vahvista koodi ja tarkista, että ostoskorissa näkyy uusi alennettu hinta. Alennuskoodin aktivoiminen jälkikäteen Voit aktivoida alennuskoodin myös jälkikäteen. Jälkikäteen aktivoitu alennuskoodi huomioidaan seuraavan maksukauden alkaessa. Näin voit aktivoida alennuskoodin jälkikäteen: Valitse ”Tilauksen hallinta” Valitse ”Tilauksen hallinta” Valitse ”Avaa hallinta” Valitse ”Avaa hallinta” Valitse jäsenyytesi Valitse jäsenyytesi Valitse ”Muokkaa tilaustasi” Valitse ”Muokkaa tilaustasi” Lisää alennuskoodisi ja päivitä tilaus. Lisää alennuskoodisi ja päivitä tilaus. Maksu ei onnistu Varmista, että syöttämäsi korttitiedot on syötetty oikein ilman ylimääräisiä välilyöntejä. Tarkista verkkopankistasi, ettei sinulla ole verkkomaksun estoa päällä. Erityisesti Visa Electron-korteissa tämä on usein oletuksena. Huomioithan, että sinun tulee syöttää maksaessasi kortin viimeinen voimassaolopäivä – ei tilauksen. Jos sinulla on yhdistelmäkortti, huomaathan, että Debit-kortin numero sekä varmennuskoodi löytyvät kortin kääntöpuolelta. Ongelman jatkuessa ota yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse asiakaspalvelu@sijoittaja.fi tai sivun alalaidassa olevan chatin kautta. Näin lataat kuitit jäsenyydestä Huom. Laskulla tilatut kuitit löytyvät ainoastaan sähköpostista. Näin lataat jäsenyyteesi liittyvät kuitit: Valitse ”Tilauksen hallinta” Valitse ”Tilauksen hallinta” Valitse ”Avaa hallinta” Valitse ”Avaa hallinta” Valitse ”Maksuhistoria” Valitse ”Maksuhistoria” Lataa kuitit itsellesi Lataa kuitit itsellesi Maksukortin päivitys Näin päivität maksutapasi: Valitse ”Tilauksen hallinta” Valitse ”Tilauksen hallinta” Valitse ”Avaa hallinta” Valitse ”Avaa hallinta” Valitse ”Maksutavat” Valitse ”Maksutavat” Päivitä maksutapasi tai lisää uusi maksutapa Päivitä maksutapasi tai lisää uusi maksutapa Tilin hallinta ja kirjautuminen Olen unohtanut salasanani ja/tai käyttäjätietoni Unohtuneen salasanan voit määrittää uudelleen “Unohditko kirjautumistietosi?” -kohdasta. Saat sähköpostiisi ohjeen uuden salasanan määrittämisestä. Mikäli ongelma jatkuu, ota yhteyttä asiakaspalvelu@sijoittaja.fi tai sivun alalaidassa olevan chatin kautta. Miten vaihdan sähköpostiosoitteeni tai salasanani? Sähköpostiosoitteen vaihtaminen onnistuu vain asiakaspalvelun kautta. Voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse asiakaspalvelu@sijoittaja.fi tai sivun alalaidassa olevan chatin kautta. Näin vaihdat salasanasi: Valitse ”Tilauksen hallinta” Valitse ”Tilauksen hallinta” Valitse ”Aseta uusi salasana” Valitse ”Aseta uusi salasana” Kirjoita ensin nykyinen salasanasi ja sen jälkeen uusi salasanasi. Salasanan tulee olla vähintään 9 merkkiä pitkä ja sisältää sekä isoja että pieniä kirjaimia. Suosittelemme, että salasanasi sisältää myös numeroita ja erikoismerkkejä (esim. ! ” ? $ % ^ &) Kirjoita ensin nykyinen salasanasi ja sen jälkeen uusi salasanasi. Salasanan tulee olla vähintään 9 merkkiä pitkä ja sisältää sekä isoja että pieniä kirjaimia. Suosittelemme, että salasanasi sisältää myös numeroita ja erikoismerkkejä (esim. ! ” ? $ % ^ &) Ongelmia sisäänkirjautumisessa? Ongelma sisäänkirjautuessa voi johtua seuraavista syistä: Käyttäjätunnus tai salasana on virheellinen: Tarkista isot ja pienet kirjaimet, numerot sekä erikoismerkit. Tarkista onko CapsLock pois päältä. Internetselaimen päivitys saattaa aiheuttaa häiriöitä kirjautumisessa: Tyhjennä selaimen sivuhistoria ja poista evästeet. Mikäli ongelma jatkuu, ota yhteys asiakaspalvelu@sijoittaja.fi tai sivuiltamme löytyvän chatin avulla, niin autamme sinua! Sijoittaja360° ja sijoittajan työkalut Sijoittaja360 ja sen tarjoamat työkalut ovat osa maksullista Sijoittaja.fi -jäsenyyttä. Mikä on Sijoittaja360? Sijoittaja360 on Sijoittaja.fi:n vuonna 2024 lanseeraama palvelu, joka muuttaa käsityksen sijoittamisesta. Sijoittaja360 perusajatus on, että jokainen voi olla oman salkkunhoitaja. Sijoittaja.fi:n alta aiemmin löytyneet työkalut ovat nyt osa uutta ja suurempaa Sijoittaja360° -palvelua. Voit nyt myös rakentaa omia salkkuja ja kokeilla erilaisia sijoitusideoita. Voit rakentaa salkkuja ja saat mielenkiintoista tietoa sijoituskohteista sekä Sijoittaja.fi mallisalkut. Löydät palvelusta myös Sijoittaja.fistä aiemmin tutut ETF– ja osaketyökalut suomalaisille ja kansainvälisille osakkeille. Sijoittaja360 kuuluu maksulliseen jäsenyyteen. Voit kokeilla jäsenyyttä ilmaiseksi 14 päivää, lue lisää. Avaa Sijoittaja360 Tutustu Sijoittaja360:neen Mitä ovat sijoittajan työkalut? Sijoittajantyökaluista löytyy monia eri työkaluja helpottamaan sijoituspäätöksissä. ETF-työkalu Osaketyökalu suomi Osaketyökalu kansainvälinen Rahastotyökalu Markkinaympäristö mallisalkut sekä oma salkkutyökalu Maksulliset työkalut löytyvät Sijoittaja360 -osiosta. Edellä mainitut kuuluvat Sijoittaja.fi -jäsenyyteen. Vertaile jäsenyyksiä Mistä löydän Sijoittaja360 -palvelun? Löydät Sijoittajan työkalut ylävalikosta kohdasta Sijoittaja360 -palvelu. Miten kirjaudun Sijoittaja360 -palveluun? Kirjautuminen tapahtuu Sijoittaja.fi tunnuksillasi. Kirjaudu Sijoittaja360 Ongelmia kirjautumisessa? Ongelma sisäänkirjautuessa voi johtua seuraavista syistä: Käyttäjätunnus tai salasana on virheellinen: Tarkista isot ja pienet kirjaimet, numerot sekä erikoismerkit. Tarkista onko CapsLock pois päältä. Internetselaimen päivitys saattaa aiheuttaa häiriöitä kirjautumisessa: Tyhjennä selaimen sivuhistoria ja poista evästeet. Jos ongelma jatkuu ota yhteys asiakaspalvelu@sijoittaja.fi tai sivuiltamme löytyvän chatin avulla, niin autamme sinua! En löydä vanhoja työkaluja Aiemmin Sijoittaja.fi:n alta löytyneet sijoittajan työkalut ovat nyt osa uutta Sijoittaja360° -palvelua. Sijoittaja360 on osa maksullista jäsenyyttä. Vertaile jäsenyyksiä Löydät palvelusta mm. tutut ETF– ja osaketyökalut suomalaisille ja kansainvälisille osakkeille. Kirjautuminen Pääset Sijoitta360°-palvelun Sijoittaja.fi navigoinnista tai suoralla osoitteella 360.sijoittaja.fi. Kirjautuminen palveluun tapahtuu olemassa olevillasi Sijoittaja.fi tunnuksillasi. Kirjaudu Sijoittaja360 SijoittajaApp -puhelinsovellus SijoittajaApp on Sijoittaja.fi:n tarjoama lisäpalvelu sijoittajille ja oppilaitoksille. Saat sen ilmaiseksi sovelluskaupasta. Pelaa, opiskele ja lue artikkeleita. Lue lisää. Miten lataan SijoitajaAppin? Löydät SijoittajaApp -puhelinsovelluksen Applen ja Googlen sovelluskaupoista ja sovelluksen lataaminen ja käyttäminen on täysin ilmaista. Näet artikkelit kokonaisuudessaan vain jos sinulla on voimassa oleva Sijoittaja.fi -jäsenyys. Lue lisää Onko SijoitajaApp ilmainen myös oppilaitoksille? Kyllä. Maksullisten artikkelisisältöjen lukeminen vaatii jäsenyyden, muuten voit ladata ja käytä SijoittajaAppia ilmaiseksi osana opetusta. SijoittajaApp sisältää opetuskokonaisuuden, sijoituspelin sekä Sijoittaja.fi:n artikkelit. Sovellus mahdollistaa tutustumisen osakesijoittamiseen realistisesti ja hauskasti ilman riskiä oikean rahan menettämisestä! SjoittajaApp oppilaitoksille Miten kirjaudun SijoittajaAppiin? Kirjaudu SijoittajaAppiin käyttäen Sijoittaja.fi tunnuksiasi. Ongelmatapauksissa voit olla yhteydessä asiakaspalveluun sähköpostitse asiakaspalvelu@sijoittaja.fi tai Sijoittaja.fi -sivun alalaidassa olevan chatin kautta. Aloita ilmainen kokeilu Tutustu jäsenyyteen ja aloita ilmainen kokeilu jo tänään. Tutustu jäsenyyteen En löytänyt vastausta. Ei hätää! Autamme mielellämme ja otamme vastaan palautetta palvelumme käytöstä. Asiakaspalvelumme palvelee sinua sähköpostitse asiakaspalvelu@sijoittaja.fi tai sivun alalaidassa olevan chatin kautta.